woensdag 24 juni 2009


Ben gisteren weer naar een rugby-match geweest, niet dat ik dat zo geweldig vind, geef mij maar voetbal, maar het is fijn om er lekker uit te zijn. En dat was het gisteravond, leuk en gezellig. Het kwam plotseling op, 's middags vroeg Kevin me of ik zin had om mee te gaan, zelfde stadion, zelfde ploeg (Lions), andere tegenstander.Samen met Charlotte, Mathew, Kevin, Tania (dochter van Boy) en Emily, haar vriendin uit Engeland. Je ziet er de meest maffe supporters uit de UK.
Na afloop natuurlijk weer naar de pub en vervolgens zette Kevin ons af bij een Mexicaans restaurant. Heerlijk gegeten en lekker gekletst en gelachen. Word volledig geaccepteerd ondanks mijn leeftijd. Leuk om op te trekken tussen zoveel jeugd.Daarna poolbiljart en met de taxi naar huis.Vandaag vertrekt Charlotte naar het huis in Kaapstad, ik volg haar vrijdag.Vanaf die dag gaat er een ander ritme volgen: de scholen krijgen minstens 2 1/2 week vakantie. Het is de bedoeling dat ik een groep highschool studenten dagelijks bijles geef. Het is alleen afwachten of ze er zullen zijn want organiseren is niet de sterkste kant van de niet-blanken. Eerder zou ik protest hebben aangetekend tegen zo'n uitspraak maar ondertussen heb ik de praktijk ervaren en weet dat het klopt.'s Middags gaan we dan door met de huiswerkklas in de township, zij het dan wat vroeger beginnen.
Heb gisteren bijles gegeven aan 13 grade 10 leerlingen op de Highschool.Ze waardeerden het erg de manier waarop ik dat doe. "Zoals U het uitlegt lijkt het allemaal zo gemakkelijk" zei een meisje dat zelfs nog langer bleef om nog meer vragen te kunnen stellen.Leuk om zoiets te horen, krullende neus.Vrijdag gaan Kevin en Karen samen met mij eerst twee volunteers wegbrengen naar het vliegveld om daarna naar Spears te gaan waar een cheetah-projekt loopt. Wat ik begrepen heb worden die beesten daar getraind om kunstjes te doen in den lande.Kevind bood me dit aan dus kan moeilijk weigeren, hoewel ik daar niet van houd. Maar misschien valt het mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten