woensdag 10 juni 2009

Lekker weer

Al vijf dagen schijnt de zon, tot 25 graden vandaag. Ben zondag naar de World of Birds geweest, enorm veel gevogelte op een kleine, optimaal benutte ruimte.
Een lust voor je als je van vogels houdt, het lijkt wel of ze geverfd zijn, zulke mooie kleuren.

Vanaf maandag ben ik werkzaam op de Primary School, ten eerste omdat er op de Highschool examens zijn en ten tweede omdat ze ook daar gevraagd hebben of ik kom.
Onvoorstelbaar zijn de omstandigheden waaronder hier gewerkt wordt. Alles even oud en versleten, grote gaten in de vloeren van de klassen, tafeltjes en stoeltjes volgeschreven en veel te klein voor de leerlingen. Veel te veel leerlingen in een klas en dus te druk. Voor mij komt daar nog eens bij dat ik ook de lokale taal niet spreek en dus nauwelijks reacties begrijp. En dat is nodig want als ik lesgeef verdwijnen de docenten uit de klas om iets anders te gaan doen!!
Heb ook al een aantal bijlessen gegeven, een druppel op een gloeiende plaat. Maar je merkt ook dat er leerlingen bij zijn die intelligent zijn, maar door de groepsgrootte dr draad zijn kwijtgeraakt, deze zijn je het meest dankbaar als ze begrijpen wat wordt verteld.

Vanmorgen ging tijdens mijn les ineens een raam open en werd er van buitenaf een emmer met eten , bordjes en lepels naar binnen gebracht! Bleek dat na mijn les iedereen te eten kreeg, zo gebeurt dat elke dag. Alleen in de vakanties zijn de leerlingen hun eten niet zeker.
Heb nog naar een groep meisjes staan kijken die vanmorgen les kregen in hoe te reageren indien ze worden aangerand. Sommigen hebben dat al een aantal keren meegemaakt, zegt Kevin.

Boy de politieagent heeft me gisteren de Chapman's Peak Drive laten zien zo ver als die op dit moment te berijden is. Door landslides is een groot niet te gebruiken. De zon was aan het onder gaan en gaf fantastisch licht over de Atlantic.

Vervolgens zijn we een boodschap gaan doen in Capetown en thuisgekomen heb ik bij hem gegeten. Aardige man en prima afleiding ipv de hele avond thuiszitten. Voor zijn werk moet hij komend weekeinde naar de Oostkust, dus de geplande trip naar een gamepark zit er nu nog niet in. Maar hij beloofde mij dat we gaan. Ook beloofde hij me een oude gsm waarmee ik hier goedkoop kan bellen en die ik teruggeef als ik weer vertrek.

2 opmerkingen:

  1. Josh,

    Toen je dit bericht aan het typen was, was ik ook met de blog bezig. Toevallig! Ik kon volgen wat je aan het typen was. Zo ver en toch zo dichtbij.
    De weervoorspelling op de blog geeft 10°C aan. Weet je zeker dat het daar warm is :-).

    Kussen,

    V

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha maatje Josh,

    Hoezo lekker weer. Hier valt al dagen dikke druppels regen uit de lucht. Is ook niet zo erg want alles want nu valt kan niet op de LSD en in de zomervakantie vallen.

    In het vogelparadijs zal je wel flink wat plaatjes geschoten hebben. Wij kunnen vast en zeker een NieZwartNieWitNie-vogel op je doek verwachten. Komen de tubes met rood uiteindelijk toch nog leeg!

    Op de klassenfoto van deze blogspot oogt het nog allemaal redelijk maar ik begrijp dat het belabberd is. Op onze scholen gooien we maar van alles weg. Te duur om te transporteren houden we ons maar voor…..

    Leuk als je een lokale mobiel heb. Laat het nummer dan even weten want dan ga ik je met VoipStunt bellen. Gewoon voor de fun. Ik heb echt niet het idee dat je op de ander helft van de wereldbol zit. Van de tijd onder je verhalen snap ik niets. Moet Vinnie nog eens vragen hoe dat zit. Ik wl je tenslotte NieUitBedNie bellen.

    Josh, veel plezier gewenst.
    Baie drukkies,
    Piet

    BeantwoordenVerwijderen