dinsdag 2 juni 2009

Misschien was ik de eerste keer wat te negatief, dat komt omdat ik het niet gewend ben me opgesloten te voelen. Het is een feit dat je hier na zonsondergang niet meer de straat op kunt, te gevaarlijk. En het is donker nu rond zes uur!!
Dat betekent zeker 12 uur binnenzitten, waarbij de omstandigheden niet bijzonder zijn, twee bedden, geen stoel, geen tv en een hostess die graag de lampen uit heeft. Bovendien heeft ze de diensten van een bediende opgegeven (en dat is te merken) vanwege het feit dat ze tegen het eind van het jaar naar Australie verhuist, naar haar man en andere zoon. Toch is ze erg vriendelijk en doet haar best. Gisteravond lekkere spaghetti gegeten.
Vandaag een drukke dag gehad, aanwezig geweest bij enkele klassen op de highschool, ook al lesgegeven en tweemaal bijles. Ging prima, maar het was een lange dag. En zodadelijk ook nog een uurtje bijles aan Nandipha. Kevin had al in de gaten dat het misschien te veel was, hij wil het schema wat aanpassen.

Morgenavond ga ik met Kevin en zijn vrouw Karen naar de opera in Kaapstad, weer eens wat anders.
De ondertekening met Josh op de e-mail is afkomstig van Piet v. Steen die me jaren geleden al zo noemde, dit als antwoord op de vraag van Joke.
Een volgende keer ga ik proberen ook wat foto's toe te voegen, heb namelijk geen lunch gehad en hiernaast schijnt een fijn restaurantje te zijn met goede koffie.

2 opmerkingen:

  1. Hoi, Jos,
    Geweldig, dat je op je (wat) oudere dag nog zo hard wil werken. Inmiddels ben je overtuigd dat het ROC een waar paradijs is,iets wat je eerder nog niet gezien had.We bewonderen je inzet en we lezen met veel belangstelling je berichten!
    Groeten van Ellie en Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Josh,

    Wat een hoop ervaringen na een paar dagen. Indrukwekkend! Je weet hoe ik dit als cultuurbarbaar zou ervaren. Brrr... Ze hebben daar zeker geen DVD-tjes van? Het verbaast me dat je al zo snel toegang tot het internet hebt gevonden. Gelukkig, want dan lijkt het allemaal minder ver weg. Wellicht kunnen we je ook nog zien staan met Google-Earth ;-)

    Vandaag is het dinsdag en dat is onze "schilderavond". Vinnie en ik hebben nog niets afgesproken maar dat komt nog wel. We moeten onze draai nog vinden zonder jou. We houden je op de hoogte. Je zal bij terugkomst wel vol schilderinspiratie zitten. “Josh in zijn Afrikaanse periode”.

    Ze weten toch wel dat je er 8 weken blijft? Je hebt al zoveel gedaan! Laten we hopen dat er voor de bijles een rooster komt zodat je een beetje weet waar je aan toe bent. Josh, hou je taai (zou ons moeder zeggen). Hartelijke groet en we blijven in contact.

    Liefs Piet

    BeantwoordenVerwijderen