maandag 22 juni 2009

Goed weekeinde

Week afgesloten met Kevin en Charlotte, de enige jonge vrouw die nog samen met mij in het huis zit. Na een pils verdwijnt Kevin en wij hebben een heerlijk diner, vergeleken bij wat we dagelijks krijgen voorgeschoteld.
Om 21.30 uur worden we door een taxi thuis gebracht.

Ik heb geluk gehad met het weekeind, nu is het hondeweer en regent het pijpestelen, drie dagen aan een stuk is voorspeld, zaterdag was erg zonnig en gisteren bewolkt maar droog.
Zaterdag 5 uur op, Boy om 5.50 uur present. Samen op weg naar Fairy Glenn, een gameresort in de buurt van Worchester. Je kunt het een enorme dierentuin noemen. Er zijn drie leeuwen (die overigens afgescheiden zijn van de rest), twee neushoorns, twee giraffen, vier buffelo's en nog meer van alles. Gezeten op een overdekte tribune wordt je door het landschap gereden in de hoop dat je dat wild tegenkomt. De gids weet natuurlijk welke eigenschappen ze hebben. Was aanvankelijk wat teleurgesteld over de opzet, tot ik hoorde dat er verschillende mensen bij waren die een aantal dagen in het Krugerpark waren geweest, zonder echt veel gezien te hebben. Dat kan dus ook, het is zo inmens groot.
Heb me wel vermaakt, de toeristische opzet voor lief genomen en genoten van een prima ontbijt en dito lunch. Vervolgens bracht Boy me naar een gevangenis in de buurt van Franschhoek met een enorm beeld van Mandela bij de ingang. Hier heeft hij blijkbaar ook een flinke tijd vastgezeten.
Onderweg in de bergen allerlei bavianen die langs de weg hun kostje scharrelen.
Uiteindelijk zijn we via allerlei plaatsen in Stellenbosch aanbeland, waar enorme druivengaarden zijn en veel in het teken staat van wijn, ander fruit en de grote en bekende universiteit.
We nemen een koffie in een pub die uitpuilt van rugby minnende supporters, the S-Africa Lions spelen weer een testmatch.
Dan maakt Boy voor zijn vrouw nog een enorme omweg naar Alhonde of zoiets, een enorme township in Kaapstad, omdat hij beloofd heeft vis mee te brengen en blijkbaar is die alleen op die plek lekker vers.
Na 350 km gereden te hebben zet hij me 'thuis' af, waar Caroline erin geslaagd is het meest afgrijzelijke eten ons voor te schotelen. Gelukkig kan ik nog teren op de heerlijke lunch van vanmiddag. Er is nauwelijks sfeer in huis, zitten met vieren aan tafel Charlotte, Caroline en Christofer, haar zoon (15 jaar), en ik zonder dat er iets gezegd wordt!!
Nee, kwa huisvesting had ik het beter kunnen treffen, maar vrijdag verhuis ik naar Kaapstad, dat kon niet eerder omdat ik graag een kamer voor mezelf wil hebben.

Ben 11 uur op mijn kamer geweest als ik zondag opsta! Maak een wandeling langs een stuk waar ik nog niet geweest ben, en bel uiteindelijk bij Boy aan die wat aan het klussen is.
Hij biedt me aan mij naar Kirstenbosch te brengen en me later weer op te halen.
Hier is een 100-jarige botanische tuin tegen de glooiende hellingen van de Tafelberg. Het is er rustig, weinig bezoekers, maar o zo mooi. Tenminste als je van planten, struiken en bomen houdt.
Ik geniet volop er staat weinig in bloei het is immers winter maar het ziet er zo mooi uit allemaal en zo uitnodigend aangelegd. Ik klim me wel een ongeluk tegen de hellingen op maar heb er dat graag voor over.
Na ruim vier uur in de tuin begint het donker en ik behoorlijk moe te worden. Boy haalt me weer op en zet me af bij het hotel. Heb me voorgenomen vandaag weer lekker te eten en bovendien kan ik hier naar het voetballen kijken.
Het valt niet mee, Hilde om foto's te uploaden, het duurt een eeuwigheid. Ben ook nog niet op Robbeneiland geweest maar dat staat op het lijstje, samen met de Tafelberg, als ik in Kaapstad ben. HoutBay en omgeving heb ik nu wel gezien.

1 opmerking:

  1. Lieve Josh,

    Ik houd het niet meer bij, al die details!
    Vind je het wel leuk, dat aankleden van je avonturen?
    Maar ga gewoon door, we leven mee. En ik ga door tot iemand me tegenhoudt.

    XXX Vinnie

    BeantwoordenVerwijderen